Najčešće greške kod izrade web trgovine i kako ih izbjeći
Izrada web trgovine zahtijeva više od atraktivnog dizajna i korisničkog sučelja. Svaka greška, ma koliko mala bila, može značiti gubitak potencijalnih kupaca, smanjeni prihod i lošu reputaciju. Kao vlasnik e-commerce stranice, bitno je izbjegavati tipične greške i osigurati iskustvo kupnje koje je jednostavno, intuitivno i sigurno. Donosimo pregled najčešćih grešaka i savjete kako ih savladati.
1. Loša navigacija i korisničko iskustvo
Greška: Mnogi vlasnici web trgovina zanemaruju jednostavnost navigacije. Kompleksni meniji, teško dostupne informacije i previše koraka do kupnje zbunjuju korisnike i dovode do odustajanja.
Rješenje:
Jednostavan i intuitivan dizajn: Osigurajte jasno strukturirane kategorije, jednostavan meni i brzi pristup popularnim kategorijama i proizvodima.
Optimizirajte tražilicu: Dodajte filtere poput cijene, boje i veličine kako bi kupci lako pronašli željene proizvode.
Brz checkout proces: Omogućite opciju brzog plaćanja bez registracije i smanjite broj koraka do završetka kupnje.
2. Nedostatak mobilne optimizacije
Greška: Velik broj korisnika danas koristi mobilne uređaje za online kupovinu, a trgovine koje nisu prilagođene za mobilne uređaje gube ogromnu bazu potencijalnih kupaca.
Rješenje:
Responsivni dizajn: Izradite trgovinu koja se automatski prilagođava različitim veličinama ekrana.
Testirajte brzinu učitavanja na mobilnim uređajima: Spori sajtovi povećavaju stopu napuštanja stranice. Korištenjem alata kao što je Google PageSpeed Insights možete dobiti uvid u to što treba optimizirati.
Mobilno prilagođeni checkout: Pojednostavite proces kupnje na mobilnim uređajima, koristeći metode plaćanja kao što su Apple Pay, Google Pay ili PayPal.
3. Nejasan opis proizvoda i loše slike
Greška: Nedovoljno informativni opisi proizvoda i niske kvalitete slike izazivaju sumnju kod kupaca i smanjuju povjerenje.
Rješenje:
Detaljni opisi: Dajte jasne, detaljne informacije o proizvodu – dimenzije, materijali, funkcionalnosti i upute za upotrebu.
Visokokvalitetne slike: Investirajte u profesionalne fotografije koje prikazuju proizvode iz više kutova. Videozapisi proizvoda mogu dodatno poboljšati konverziju.
Recenzije i ocjene korisnika: Omogućite recenzije i ocjene koje daju dodatne informacije i uvjeravaju kupce u kvalitetu.
4. Kompleksan proces registracije i checkouta
Greška: Dugi obrasci za registraciju i složen proces checkouta često odvraćaju kupce.
Rješenje:
Omogućite brzu kupnju bez registracije: Kupcima koji žele brzu transakciju dajte opciju da kupuju kao gosti.
Jednostavni obrasci: Tražite samo ključne podatke (ime, adresa, e-mail), a ostalo učinite opcionalnim.
Sigurnost: Jasno komunicirajte da su svi osobni podaci sigurni kako biste stvorili osjećaj povjerenja.
5. Skriveni troškovi i nejasni uvjeti dostave
Greška: Skriveni troškovi koji se pojave pri završetku kupnje izazivaju frustraciju i napuštanje košarice.
Rješenje:
Jasno prikazani troškovi dostave: Prikažite sve troškove prije samog checkouta.
Politika povrata: Komunicirajte transparentno i omogućite lako razumljive uvjete povrata.
Besplatna dostava: Ako je moguće, ponudite besplatnu dostavu za narudžbe iznad određenog iznosa – ovo dokazano povećava prodaju.
6. Nedovoljno ulaganje u SEO i digitalni marketing
Greška: Zanemarivanje SEO strategija i digitalnog marketinga može značiti da vaša trgovina neće biti vidljiva potencijalnim kupcima.
Rješenje:
SEO optimizacija: Uložite u istraživanje ključnih riječi i prilagodite naslove, opise proizvoda i URL-ove kako bi bili vidljivi na tražilicama.
Korištenje društvenih mreža: Iskoristite platforme poput Facebooka, Instagrama i Google Ads kako biste povećali svijest o brendu i privukli nove korisnike.
E-mail marketing: Redovito šaljite newslettere s promocijama, novitetima i korisnim sadržajem.
7. Nedostatak podrške korisnicima
Greška: Spora ili nedostupna podrška korisnicima može odbiti kupce i stvoriti loš dojam.
Rješenje:
Chat podrška i FAQ stranica: Uvedite live chat i stvorite FAQ stranicu kako bi korisnici brzo dobili odgovore na često postavljana pitanja.
Više komunikacijskih kanala: Omogućite kontakt putem e-maila, telefona, društvenih mreža, i redovito pratite dolazne upite.
Automatizirani odgovori: Implementirajte automatizirane odgovore za uobičajene upite ili postavite chatbot koji može pomoći u jednostavnim pitanjima.
Izrada uspješne web trgovine zahtijeva pažljivo planiranje, prilagođavanje korisničkom iskustvu i dosljedno praćenje rezultata. Izbjegavanje ovih najčešćih grešaka ključ je za uspješan e-commerce projekt. Kroz jasnu navigaciju, mobilnu optimizaciju, transparentnost i izvrsnu podršku, stvorit ćete trgovinu koja ne samo da privlači nove kupce, već ih i zadržava.
Nordia Digital
Razvoj mobilnih i web aplikacija
Dugoročna tehnička podrška
nordia.hr
nordia-digital.com
info@nordia.hr
+385993755005
Kontaktirajte nas
Stvarajmo Zajedno
Javljamo se u najkraćem roku.